سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ شخصی دکتر محمد هادی مفتح

8/9/1388
دیگر ابعاد شخصیتی شهید مفتح در کنار فعالیت‌های مبارزاتی باید شناسانده شود

تهران - « عظمت شهید مفتح در عرصه فرهنگ و فعالیت‌های مبارزاتی ایشان به حدی است که شخصیت علمی ایشان را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.»
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح در دیدار مدیر حوزه علمیه قم با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: شهید مفتح مبدع و بانی نظریه وحدت حوزه و دانشگاه است و در تاریخ انقلاب به عنوان منادی وحدت حوزه و دانشگاه شناخته شده است، دیگر ابعاد شخصیتی ایشان از جمله مقام علمی و معنوی نیز مورد غفلت واقع شده که غربت و مظلومیت شهید مفتح را می‌رساند.

وی افزود: با توجه به نیازهایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، امسال به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت آیت‌الله مفتح لازم است حرکتی اساسی و گسترده در شناسایی اندیشه‌های ایشان صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام مفتح در این باره اظهار کرد: ستادی به نام ستاد بزرگداشت شهید مفتح تشکیل شده و با توجه به فعالیت‌هایی که صورت گرفته امیدواریم نتایج موثر آن در برگزاری سی‌امین سالگرد شهادت ایشان شاهد باشیم.

فرزند شهید مفتح هم‌چنین اظهارکرد: نام‌های شهیدان بزرگوار، بهشتی، مطهری و مفتح معمولاً در کنار هم مطرح می‌شود و هر جا نام یکی از آنها باشد نام دو اندیشمند دیگر نیز می‌آید.

وی افزود: این سه بزرگوار اگر چه اعلم علمای عصر خود نبودند، ولی وظایف یک عالم دینی را به نحو احسن به جا آوردند.

حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح خاطرنشان کرد: شایسته است با شناساندن شهیدان مطهری، بهشتی و مفتح، به طلاب حوزه علمیه، زمینه تبیین وظیفه عالمان دینی برای آنها فراهم شود و این سه شهید به عنوان الگوی عملی عالم دینی در دنیای معاصر معرفی شوند.

وی در پایان با توجه به مشکلات فکری و عقیدتی موجود در مراکز علمی و دانشگاهها تبیین و گسترش اندیشه‌های شهید مفتح در باب وحدت حوزه و دانشگاه را ضروری خواند.


ارسال شده در توسط دکتر محمد هادی مفتح