سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ شخصی دکتر محمد هادی مفتح

تهران /پایگاه اطلاع رسانی / سیاسی

شهید دکتر محمد مفتح در سال 1307 در شهر همدان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در آنجا گذراند و پس از گذراندن دروس سطح حوزه در همدان، به حوزه ی علمیه ی قم رهسپار شد. وی سطوح عالی اجتهاد را در خدمت عالمانی همچون آیات عظام بروجردی، امام خمینی و محقق داماد گذراند و از بهترین شاگردان علامه طباطبایی در زمینه ی فلسفه بود.
به بهانه ی سالروز شهادت ایشان که روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است، نزد پسر ایشان رفتیم و از ایشان خواستیم مختصری در مورد پدر بزرگوازشان برای ما صحبت کنند.
دکتر محمد هادی مفتح هفتمین فرزند شهید محمد مفتح هستند که در زمان شهادت پدر بزرگوارشان 12 سال داشتند. ایشان هم زمان با تحصیل در رشته ی مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه تهران، تحصیلات حوزوی خود را نیز ادامه داده و سپس موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکترای رشته ی علوم قرآن و حدیث شده اند.
دکتر محمدهادی مفتح در حال حاضر تدریس سطوح عالی حوزه علمیه قم را بر عهده دارند و از اعضای هیئت علمی دانشگاه قم می باشند.
ایشان در توصیف زندگی پدر بزرگوارشان ضمن تأکید بر نظم و پشتکار شهید مفتح در تحصیل همزمان علوم حوزوی و دانشگاهی گفت: وی همزمان با تحصیل در مقطع دکترا در دانشکده ی الهیات دانشگاه تهران، در حوزه ی علمیه ی قم نیز به تدریس طلاب می پرداخت.
فرزند شهید مفتح، در پاسخ به علت نامگذاری این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه، به توجه ویژه ی پدر بزرگوارشان بر اهمیت ارتباط بین حوزه و دانشگاه تأکید کرده و ادامه داد: تلاش های بیش از حد پدر در زمینه ی ایجاد وحدت بین دانشجویان و اساتید دانشگاه و عالمان دینی و برگزاری اولین سمینار وحدت حوزه و دانشگاه در اول آبان ماه سال 58، مهم ترین دلیل نام گذاری روز شهادت ایشان به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه است.
محمدهادی مفتح مهم ترین ویژگی و خصوصیت اخلاقی شهید مفتح را اخلاص در عمل و دوری از ریا و خودنمایی دانسته و ضمن اشاره به اهمیت فعالیت های سیاسی ایشان به عنوان مهم ترین سنگردار نهضت انقلاب اسلامی در سال 56،افزود: با وجود کناره گیری ایشان از پست های مهم مملکتی پس از پیروزی انقلاب، گروهک ضاله ی فرقان با خط گیری مستقیم از لانه ی جاسوسی آمریکا به ترور ایشان در 27 آذر سال 58 اقدام کرد.
ضمن تشکر از دکتر محمدهادی مفتح، علو درجات پدر بزرگوارشان را از خداوند منان مسئلت داریم.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم / کد خبر 11183


ارسال شده در توسط دکتر محمد هادی مفتح